Les publications du LSMRC

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Les dernières publications / Last publications

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  • ARTICLES

.DE BODT E., LOBEZ F., SCHWIENBACHER A.; (2016) Paulson Plan Credits. Finance
·COUSIN, J., de Bodt, E. & Roll, R. (2016). The Full Stock Payment Marginalization in M&A TransactionsManagement Science.
·LEVANT, Y., NIKITIN, M. & BESSIRE, D. (2016). L'institutionnalisation de l'Association Francophone de Comptabilité : un processus fragileComptabilité Contrôle Audit, 21 (2), pp. 97-127.
·LEVANT, Y., COULMONT, M. & SANDU, R. (2016). Business Simulation as an Active Learning Activity for Developing Soft SkillsAccounting Education: An International Journal.
·Bollaert, H. & Delanghe, M. (2015). Securities Data Company and Zephyr, Data Sources for M&A ResearchJournal of Corporate Finance, 85-100.
·Aktas, N., Cousin, J., Ozdakak, A. & Zhang, J. (2015). Industry IPOs, growth opportunities, and private target acquisitionsJournal of Corporate Finance.
·Dereeper, S. & Trinh, Q. (2015). Trade-Off Theory or Pecking Order Theory with a State-Ownership Structure: The Vietnam CaseInternational Review of Business Research Papers, 11 (1), 114-132.
·Bessire, D., Levant, Y. & Nikitin, M. (2015). L'institutionnalisation de la recherche comptable et de l'Association Francophone de Comptabilité : un processus fragileComptabilité Contrôle Audit, 2 (21), 97-127.
·Levant, Y., Rahli, D. & de la Villarmois, O. (2015). Pour une analyse renouvelée de la rentabilité des ventes de l'entrepriseRevue Marocaine de Contrôle de Gestion, 101-112.
·Bernaert, A., Bessière, L., Grima, C., Parker, H. & Sandu, R. (2015). Lost in translation, is there a place for management accounting inf France?Finance & Gestion, 53-54.
·Sandu, R. (2015). When the management accountant meets the contrôleur de gestionFinance & Gestion, 52.
·Schwienbacher, A., Cumming, D. & Zhan, F. (2015). The scope of international mutual fund outsourcing: Fees, performance and risksJournal of International Financial Markets, Institutions & Money, 38, 185-199.
·Riachi, I. & Schwienbacher, A. (2015). Investment, Firm Performance and Securitization: Evidence from Industrial CompaniesFinance Research Letters, 13, 17-28.
·Schwienbacher, A., Da Gbadji, L. & Gailly, G. (2015). International Analysis of Venture Capital Programs of Large Companies and Financial InstitutionsEntrepreneurship Theory and Practice.
·Riachi, I. & Schwienbacher, A. (2015). Overcollateralization in Corporate SecuritizationFINANCE.
·Alphonse, P. & Tran, Q. (2014). A Two-Step Approach to Investigate Dividend Policy: Evidence from Vietnamese Stock MarketInternational Journal of Economics and Financial Issues, 6 (3), 16-28.
·Ahmad, H., Alphonse, P. & Levasseur, M. (2014). Stock Prices and Implied Abnormal Earnings GrowthInternational Journal of Economics and Financial Issues, 4 (1), 196-216.
·Alphonse, P., Laumonier, A., Levant, Y. & Perromat, M. (2014). Fiscalité, finance et valorisation des marques: le cas du Château Haut-BrionRevue du Financier, 36 (206), 51-61.
·Aktas, N., de Bodt, E., Bollaert, H. & Roll, R. (2014). CEO Narcissism and the Takeover Process: From Private Initiation to Deal CompletionJournal of Financial and Quantitative Analysis.
·Demidova, I., Cousin, J. & de Bodt, E. (2014). M&A Outcomes and Willingness to Sell finFINANCE, 35 (1).
·De Bodt, E., Lobez, F. & Zhang, J. (2014). The Paulson Plan: Who are the WinnersBANKERS, MARKETS AND INVESTORS, 130.
·Levant, Y., Laumonier, A., Perromat, M. & Alphonse, P. (2014). Fiscalité et valorisation des marquesRevue du Financier, 26, 55-61.
·Levant, Y., Chamard, C., Faivre, P. & Philippe, J. (2014). Valeurs et forme coopératives : un moyen différent d'associer capital et travail et de récompenser les talents ?Revue Française de Gestion, 83-92.
·Levant, Y. & Sandu, R. (2014). Expertise technique et compétences génériques dans la formation des futurs professionnels du chiffreRevue Finance et Gestion de la DFCG, 41.
·Lobez, F. & Dannon, P. (2014). La régulation bancaire dans l'union économique et monétaire ouest-africaine est-elle efficace?Revue d'Economie Financière, 116.
·Lobez, F. (2014). Les défis du secteur bancaire : ce que peut la recherche universitaireRevue Passerelles.
·Schwienbacher, A., Giambona, E. & Golec, J. (2014). Debt capacity of Real Estate CollateralReal Estate Economics, 42 (3), 578-605.
·Sahm, M., Belleflamme, P., Lambert, T. & Schwienbacher, A. (2014). Corrigendum to "Crowdfunding: Tapping the right crowd"Journal of Business Venturing, 29 (5), 610-611.
·Schwienbacher, A., Belleflamme, P. & Lambert, T. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowdJournal of Business Venturing, 29 (5), 585-605.
·Schwienbacher, A., Giot, P. & Hege, U. (2014). Are Novice Private Equity Funds Risk-Takers? Evidence from a Comparison with Established FundsJournal of Corporate Finance, 27.

 

  • BOOKS, CHAPTERS

·GRANDIN, P. CHIKH, S. (2016). Finance comportementale. Ed Economica
·Bouchet, M. (2015). Country and Political Risk - 2nd Edition. Risk Books.
·Groslambert, B. (2015). Country and Political Risk - 2nd Edition. Risk Books.
·Levant, Y., Malleret, V. & de la Villarmois, O. (2015). Revisiting 30 Years of SMA Literature: What Can We Say, Think and Do?. Cahier de Recherches :HEC Paris Research Paper.
·Schwienbacher, A. (2015). Routledge Companion on Entrepreneurship. Routledge (Ed. T. Baker and F. Welter).
·Schwienbacher, A. (2015). Le Financement de l'Innovation: Nouvelles Perspectives Théoriques & Pratiques.
·Schwienbacher, A. & Hornuf, L. (2014). Handbook on Research on Venture Capital - vol.3.

 

  • PROCEEDINGS:

· ALPHONSE, P. & ZHANG, S. (2016). Earnings management around M&AFrench Accounting Association (AFC) meeting, 2016.
·  ALPHONSE, P. & Thu, N. (2016). Accrual anomaly and Financial DistressFrench Finance Association (AFFI) annual meeting.
·ALPHONSE, P. & Tran, Q. (2016). Shareholder rights, Creditor rights and Dividend PolicyFrench Finance Association Meeting.
·ALPHONSE, P. & ROMON, F. (2016). Appréhension comptable, financière et fiscale de l'investissement dans les "biens immatériels". L'investissement: l'alpha et l'omega de la propriété intellectue.
·ALPHONSE, P. & ROMON, F. (2015). L'investissement humain dans le travail de création. L'investissement: l'alpha et l'omega de la propriété intellectue.
·ALPHONSE, P. (2015). La détection précoce des défaillances d'entreprises. Rencontres IAE / Conseil de l'OEC.
·FONTOWICZ, L. (2004). La performance de gestion des sociétés d'économie mixteCommunication au colloque sur les sociétés d'économie mixte, Uni.
·ROMON, F. (2000). La politique de dividende de sociétés familiales françaises cotées : une synthèse d'études de casActes des XV Journées Nationales des IAE, Bayonne.
·GROSLAMBERT, B., DALOZ, J., KASSIBRAKIS, S. & AGULLO, O. (1998). From Black&Scholes to alpha-SDE: An Option Pricing Model for Emerging Stock MarketsAnnual European Futures Research Symposium.

 

  • RESEARCH REPORTS :

2007: SCHWIENBACHER, A., Van Wymeersch, C. & de Harlez, Y. Le financement par capital-risque des entreprises innovantes en Wallonie., submitted to Union Wallonne des Entreprises.
·2004: GROSLAMBERT, B. & FERRARY, M..'European Stock Market Financing for High-Growth Companies', European Venture Capital Association, Research Paper, January 2004., submitted to .
·2003: Grandin, P.. L'apport de la finance comportementale à la compréhension de la volatilité des marchés: une introduction., submitted to Recueil d'opinions sur la volatilité du marché des actions, AFG-ASSFI.

 

  • ARTICLES:

·Bailey, A. & Ben Mimoun, M. (2016). Consumer social orientation-based personality and social media use: An exploration among young US consumersInternational Journal of Internet Marketing and Advertising.
·Ben Mimoun, M., Garnier, M. & Depledt, D. (2015). My Little Box, Oh My Little Box... A Video-Netnographic Study On the Expression of Values in Subscription-Based E-CommerceJournal of Applied Business Research, 31 (3), 1159-1166.
·Ben Mimoun, M. & Poncin, I. (2015). A Valued Agent: How ECAs Affect Website Customers' Satisfaction and Behaviors. Journal of Retailing and Consumer Services, 70-82.
·Decoopman, I. & Djelassi, S. (2015). Innover via le crowdsourcing interactif : nécessité de penser objets-frontières ?Recherches et Applications en Marketing.
·Garnier, M. & Prostak, G. (2015). Pourquoi payer dans un jeu par navigateur gratuit? Motivations à jouer et achat d'objets virtuels. Management & Avenir, 185-209.
·Gentina, E. & Chandon, J. (2015). The role of gender on the gender on the frequency of shopping with friends during adolescence: Between the need for individuation and the need for assimilation. Recherches et Applications en Marketing, 29, 453-464.
·Gentina, E. & Singh, P. (2015). How National Culture and Parental Style Affect the Process of Adolescents' Ecological Resocialization; Sustainability?Revue Sustainability.
·Gentina, E., Rose, G. & Vitell, S. (2015). Ethics during Adolescence: A social Networks PerspectiveJournal of Business Ethics.
·Roubelat, F., Brassett, J., McAllum, M., Hoffmann, J. & Kera, D. (2015). Probing ephemeral futures: Scenarios as fashion design.Futures, 74, 27-36.
·Lecoeuvre, L. & Smyth, H. (2015). Differences in Decision-Making Criteria towards the Return on Marketing Investment: a project business perspective. International Journal of Project Management, 33 (1), 29-40.
·Lecoeuvre, L., Xue, Y., Turner, R. & Anbari, F. (2015). Appliquer un système de suivi et d'évaluation axé sur les résultats pour améliorer les projets d'infrastructure en ChineManagement International, 19.
·Nicholson, P. & de Pechpeyroux, P. (2015). Le recrutement par parrainage : aller au-delà du schéma de récompenseDécisions Marketing.
·Gorge, H., Herbert, M., Ozçaglar-Toulouse, N. & Robert, I. (2015). What do we really need? Questioning consumption through sufficiencyJournal of Macromarketing, 35 (1), 11-22.
·Beudaert, A., Türe, M. & Özçaglar-Toulouse, N. (2015). Becoming sensory disabled: Exploring self-transformation through rites of passageJournal of Business Research.
·Gorge, H., Ozçaglar-Toulouse, N. & Toussaint, S. (2015).Bien-être et well-being dans la consommation: une analyse comparative.Recherches et Applications en Marketing.
·Prayag, G. & Soscia, I. (2015). Guilt-Decreasing Marketing Appeals: The Efficacy of Vacation Advertising ON Chinese Tourists.Journal of Travel & Tourism Marketing.
·Ben Mimoun, M., Garnier, M., Ladwein, R. & Benavent, C. (2014). Determinants of e-consumer productivity in product retrieval on a commercial website: an experimental approach. Information & Management, 51 (4), 375-390.
·Ben Mimoun, M. & Poncin, I. (2014). The impact of e-atmospherics on physical stores. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (5), 851-859.
·Dehling, A. (2014). Couvrez cette mort que je ne saurais voir : du rapport singulier entre consommateurs vieillissants et objets d'occasion. Décisions Marketing.
·Gentina, E., Butori, R., Rose, G. & Bakir, A. (2014). How national culture impacts teenage shopping behavior: Comparing French and American consumers. Journal of Business Research, 67 (4), 464-470.
·Gentina, E., Butori, R. & Heath, T. (2014). Unique but integrated: The role of individuation and assimilation processes in teen opinion leadershipJournal of Business Research, 67 (2), 83-91.
·Shrum, L., Lowrey, T., Pandelaere, M., Ruvio, A. & Gentina, E. (2014). Materialism: the good, the bad, and the ugly. Journal of Marketing Management, 30 (17-18), 1858-1881.
·Gentina, E. (2014). Understanding the effects of adolescent girls' social positions within peer groups on exchange practices.Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 13 (1), 73-80.
·Gentina, E. (2014). L'adolescent : un consommateur pas tout à fait comme les autres. Expansion Management Review, 153 (2), 28-31.
·Hoffmann, J. & Sempels, C. (2014). Sustainable Innovation StrategyStrategy Magazine, 20 (31), 10-14.
·Hoffmann, J. & Coste-Manière, I. (2014). Luxury Industry: The New NormalThe European Financial Review.
·Müller, R. & Lecoeuvre, L. (2014). Operationalizing governance categories of projectsInternational Journal of Project Management, 32 (8), 1346–1357.
·Lecoeuvre, L. (2014). Project Management: the path to improved performanceEuropean Executive Education Review.
·Ozcaglar-Toulouse, N. & Burroughs, J. (2014). Transformative Consumer Research: Taking the TCR Movement GlobalJournal of Marketing Management, 30 (17-18), 1723-1727.
·Gorge, H., Herbert, M., Ozçaglar-Toulouse, N. & Robert, I. (2014). Devoir ou vouloir réduire sa consommation: explorer les éléments structurants de la sobriétéRevue Economies et Sociétés, 3 (1/2014), 143-157.
·Beji-Becheur, A., Ouhramoune, N. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). The polysemic meanings of couscous consumption in France.Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 13 (3), 196-203.
·Béji-Bécheur, A. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Editorial: Institutionnalisation du développement durable et émergence d'un marketing durableRecherches et Applications en Marketing.
·Troilo, G., Cito, M. & Soscia, I. (2014). Repurchase Behavior in the Performing Arts: Do Emotions Matter Without Involvement?.Psychology & Marketing, 31 (8), 635-646.
·Arbore, A., Soscia, I. & Bagozzi, R. (2014). The Role of Signaling Identity in the Adoption of Personal TechnologiesJournal of the Association for Information Systems, 15 (22), 86-110.
·Türe, M. (2014). Value-in-disposing: Exploring how consumers derive value from disposition of itemsMarketing Theory.

 

  • BOOKS, CHAPTERS


. ​​​OZCAGLAR-TOULOUSE, N. (2016). CONSUMER CULTURE THEORY, RESEARCH IN CONSUMER BEHAVIOR.
.BENMECHEDDAL, A. & OZCAGLAR-TOULOUSE, N. (2016). Les grands auteurs en marketingEMS Edition.
·Dehling, A. (2015). La seconde vie des objets. sous la direction d'Elisabeth Anstett et Nathalie Ortar.
·Felix, M. (2015). Les Cahiers de Recherche du département des Sciences Economiques et de gestion.
·Garnier, M. (2015). Digital Natives et consommation numérique, coordonné par T. Stenger. Editions EMS.
·Hoffmann, J. & Lecamp, L. (2015). Independent Luxury : The four innovation strategies to endure in the consolidation jungle. London : Palgrave-Macmillan.
·Delafenestre, R. & Lecoeuvre, L. (2015). The Performance of Projects and Project Management, Sustainable Delivery in Project Intensive Companies.
·Lecoeuvre, L. (2015). The Performance of Projects and Project Management. Gower.
·Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2015). Research in Consumer Behavior - R.W. Belk, J.B. Murray et A. Thyroff. Routledge.
·Decoopman, I. (2014). L'art du Marketing to Women, On a assassiné la ménagère ! Marie Laure Sauty de Chalon et Benjamin Smadja. DUNOD.
·Dehling, A. (2014). Boulimie d'objets, l'être et l'avoir dans nos sociétésEdition de Boeck.
·Felix, M., Garcia, L. & Hamou, L. (2014). L'environnement et le développement durable : les nouvelles alternatives. -.
·Félix, M. & Garcia, L. (2014). Culture entrepreneuriale, mythes et réalitésEditions Universitaires EREMOR.
·Félix, M. & Garcia, L. (2014). Faits culturels et Dynamique territorialeEditions Universitaires Lucian Blagua.
·Félix, M. (2014). La coopération des collectivités territoriales. Editions du CEDOC.
·Poncin, I., Garnier, M. & Maille, V. (2014). Successful technological integration for competitive advantage in retail settings.
·Gentina, E. (2014). Consumer Behaviour: A European Perspective.
·Gentina, E. (2014). L'art du Marketing to Women - On a assassiné la ménagèreDunod.
·Hoffmann, J. (2014). Luxury Brands in Emerging Markets. Palgrave Macmillan.
·Pizelle, P., Hoffmann, J., Aubouy, M. & Verchere, C. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes)Editions d'Innovation.
·Pizelle, P. & Hoffmann, J. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes)Editions d'Innovation.
·Verchere, C., Pizelle, P. & Hoffmann, J. (2014)Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes).Editions d'Innovation.
·Hoffmann, J. & Pizelle, P. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes)Editions d'Innovation.
·Verchere, C. & Hoffmann, J. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes)Editions d'Innovation.
·Turner, R. & Lecoeuvre, L. (2014). Portfolio Management A Strategic Approach. CRC Press.
·Lecoeuvre, L. (2014). Portfolio Management A Strategic Approach. CRC Press.
·Lopez-Rodriguez, S. (2014). Handbook of Research on Marketing and Corporate Social Responsibility. Edward Elgar Publishing.
·Cherrier, H., Türe, M. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2014). Research in Consumer Behavior. Emerald.
·Benmecheddal, A. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Repenser le commerce: vers une perspective socio-culturelle de la distribution.

 

  • PRESENTATIONS: 

·Decoopman, I. (2015). Atelier et Séminaire de créativité: co-création Business Models Innovants au profit de l'association des Femmes Chefs d'Entreprise. Lieu de la rencontre Fusée Skema (présence de 45 dirigeantes), Lille, France.
·Decoopman, I. (2015). L'impression 3D et l’entreprise: reconfiguration de l'activité et des modèles économiques ?CCI Nord Pas de Calais, Lille, France.
·Decoopman, I. & Djelassu, S. (2015). Les facteurs de non-participation au crowdsourcing créatif : quid des professionnels et des non-professionnels du domaine de la création ?Congrès de l'Association Française de Marketing, Marrakech, Morocco.
·Rodhain, A., Dehling, A. & Silhouette-Dercourt, V. (2015). La réflexivité du chercheur en comportement du consommateur : une attitude responsable. 5ème Colloque du RIFREQ, 17 - 19 juin, Montpellier, France.
·Dehling, A. (2015). De la démesure au royaume des restes: les surconsommateurs-accumulateurs d'objets d'occasion. 2ème Congrès international de l'Association Française d'Ethologie et d'Anthropologie, Toulouse, France.
·Dehling, A. & Cléret, B. (2015). A Sunday morning at a car boot sale. A perilous and awkward exploration of the world of second-hand item consumption. ACR Conference, New-Orleans, Louisiana.
·Dehling, A. (2015). Dimanche au vide grenier : Périlleuse et inconfortable exploration au royaume de l'occasionJournées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.
·Dehling, A. & Cléret, B. (2015). The antithesis of truth is untruth. When untruth is held to be true, we name it error.. 8th Workshop on Interpretive Consumer Research, Edinburgh, United Kingdom.
·Dehling, A. & Sugier, L. (2015). De la polarisation des représentations de l'objet d'occasion chez le consommateur : entre objet-désir et objet-déchetAFM Annual Conference, Marrakech, Morocco.
·Tiercelin, A. & Garnier, M. (2015). Libérez le Batman en vous. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.
·Garnier, M. (2015). Cosplay in Gender Troubles. Advances in Consumer Research North American Conference 2015, New-Orleans, United States of America.
·Gentina, E., Shrum, L. & Lowrey, T. (2015). The role of assimilation and individuation in teen attitudes toward luxury fashion brands: a cross-cultural study. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.
·Gentina, E., Li-Ping Tang, T. & Gu, Q. (2015). Theory of Social Bonding and Academic Cheating: Bad Company Corrupts Good Morals across Culture and Gender. 31st International Congress of Psychology 2016, Yokohama, Japan.
·Hoffmann, J. (2015). Using scenarios to explore temporalities in fashion. British Academy of Management Strategy SIG: Improving Scenario Methodology: Theory and Practice, Warwick, United Kingdom.
·Chereau, P., Hoffmann, J. & Soscia, I. (2015). The masstige Paradox in China: a Business Model Innovation Opportunity for Independent Luxury Companies?. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.
·Hoffmann, J., Lecamp, L. & Bucherer, C. (2015). Innovation Strategies of Independent Luxury Brands. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.
·Moussaief, B., Drori, G. & Hoffmann, J. (2015). The branding of Jerusalem: The layered space of institutional logics at a heritage site. 31st EGOS Colloquium, Athens, Greece.
·Turner, R. & Lecoeuvre, L. (2015). Marketing by, for and of the project: three organizations involved in project marketing. 14th International Marketing Trends Conference, Paris, France.
·Maille, V. (2015). Challenge your customer! When atypical package designs make meaning. EMAC, Leuven, Belgium.
·Ouvry, M. & Nicholson, P. (2015). Why do you shop at multiple grocery stores ? Analysis of consumer experience and perceived value. International Marketing Trends Conference, Venice, Italy.
·Nicholson, P. & de Pechpeyroux, P. (2015). L'effet d'un récit sur le capital-marque : le cas du chocolatMarketing Trends Conference, Venice, Italy.
·Ouvry, M. (2015). Why consumers shop at multiple grocery stores: analysis of consumer experience and value. EIRASS Conference, Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science, Montreal, Canada.
·Benmecheddal, A. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2015). A moral agencement between consumers and non-consumers: the formation of the Community Supported Agriculture. Interpretive Consumer Research, Edinburgh, United Kingdom.
·Benmecheddal, A. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2015). The structure of activism: Context and meanings of an Activist order. Consumer Culture Theory Conference, Fayetteville, North Carolina.
·Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2015). Becoming sensory disabled: A transformation of identity and its possible achievement through consumption. Consumer Culture Theory Conference, Fayetteville, North Carolina.
·Ozcaglar-Toulouse, N. & Nguyen, N. (2015). The alternative cultural hybridization: a case study on global pop music consumption of Vietnamese young consumers. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.
·Türe, M. (2015). I Have, Therefore I Can Give": Exploring Materialism in Stories of Object Disposal. Consumer Culture Theory Conference, Arkansas, United States of America.
·Ben Mimoun, M. (2014). l'agent virtuel ubiquitaire. atelier agents virtuels, les rendez-vous de l'innovation du PICOM, -, France.
·Ben Mimoun, M. (2014). Innovations technologiques dans le retailing (Mobile, réalité augmentée, ...) : enjeux, réalité et perspectives. 12° petit déjeuner du CYCLE INNOVATION & CONNAISSANCE, Euratechnologies, 21 novembre, Lille, France.
·Decoopman, I. (2014). Consumer Power. conférence au salon de la VAD Conext : pouvoir du consommateur- 22 octobre, Lille, France.
·Decoopman, I. (2014). Crowdsourcing & Business : mythe ou réalité ?. SKEMA - La Fusée (partenariat Beez and Co), Lille, France.
·Decoopman, I. (2014). Ces nouveaux business models, créateurs de valeur et porteurs d'innovation. congrès professionnel Cité du Management, -, France.
·Dehling, A. (2014). Conjuguer avoir au singulier et au pluriel : de la possession et de l'accumalationA B C D ère de l'Objet, Paris, France.
·Durif, F., Rajaobelina, L., Boivin, C. & Dehling, A. (2014). How to explain infatuation with the online secondhand market? An analysis of motivations and perceived risks. 17tj Academy Marketing of Science World Marketing Congress, Lima, Peru.
·Dehling, A. & Giraud, M. (2014). I lend (almost) everything: putting ownership to the test of collaborative consumption. ARCIR Workshop, Insights on collaborative consumption, Lille, France.
·Dehling, A., Durif, F., Rajaobelina, L. & Boivin, C. (2014). L'achat d'objets d'occasion en ligne : des motivations et des freins pas tout à fait comme les autresAFM Annual Conference, Montpellier, France.
·Dehling, A. (2014). Appropriating a good that has previously belonged to someone else: from the plurality of appropriation processes to second-hand-item consumption. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Felix, M. & Garcia, L. (2014). Marques, Labels et Biens Communs dans les stratégies de transformation territoriale : quels modes de gouvernance et de régulation et quelles mesures d'impact ? Le cas du Louvre-Lens et Euralens. Colloque international La Performance du service public : une exigence sociale ?, Marrakech, Morocco.
·Rose, G., Merchan, A., Bakir, A. & Gentina, E. (2014). Money Attitudes and Social Values. American Marketing Association Pre Conference SIG on Values, San Francisco, California.
·Hoffmann, J. (2014). Made in Brasil Luxury: Opportunities and Challenges. 2014 Global Fashion Management Conference, London, United Kingdom.
·Hoffmann, J. (2014). Enabling cultural innovations at scenarios and design crossroads. 2014 Oxford Futures Forum, Oxford, United Kingdom.
·Lecoeuvre, L. (2014). Project marketing by three organizations: marketing by, for and of the project. PMI Research and Education Conference, Portland, Oregon.
·Lecoeuvre, L. (2014). Marketing by, for and of the project: three organizations involved in project marketing. 14th International Marketing Trends, Paris, France.
·Nicholson, P. (2014). La motivation à participer à un programme de parrainage: une approche conceptuelle et expérimentale.AFM Annual Conference, Montpellier, France.
·Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2014). Apports de la théorie des rites de passage à la compréhension du comportement du consommateur handicapé sensorielJournées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.
·Nguyen, N. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Kpop vs Apop: Theorizing the Empowerment of Dominated Culture from Popular Culture Production and Consumption. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Toussaint, S., Ozçaglar-Toulouse, N. & Eckhardt, G. (2014). Accessing and Producing Liquid Places. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Gorge, H. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). The Poor Consumer: Emergence and Construction through the XXth Century in France. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Nordic Consumer Culture: Context and Concept. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Gorge, H., Ozcaglar-Toulouse, N. & Kjeldgaard, D. (2014). Une appréhension de la notion de besoins : le cas des consommateurs pauvres en FranceJournées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.
·Cherrier, H., Türe, M. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Considering the Human Properties of the NonHumans: An Analysis of Dispossession Stories. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.
·Nguyen, N. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2014). Revisiter la théorie de la globalisation culturelle : étude(n)ethographique de la consommation musicale des jeunes vietnamiensJournées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.
·Soscia, I. (2014). What are the consequences of consumer happiness on the consumption or performance?. International Marketing Trends Conference, Venice, Italy.
·Soscia, I. (2014). Motivation and Tourists' Emotions as Antecedents of Place Attachment. EMAC Conference, Valencia, Spain.
·Soscia, I. (2014). Guilt Decreasing Marketing Appeals: The Efficacy of Luxury Vacation Advertising among Chinese Tourists. EMAC Conference, Valencia, Spain.

 

  • PROCEEDINGS:

·Poncin, I., Garnier, M., Ben Mimoun, M. & Leclercq, T. (2015). New technologies and shopping experience: are gamification interfaces effective? The case of the SmartstoreEMAC - European Marketing Academy Conference.
·Poncin, I. & Garnier, M. (2015). Le catalogue en ligne enrichi tient-il ses promesses face à un site Internet classique ? Une comparaison sur l'utilité perçue et l'expérience vécue par le consommateur. Actes de la 13ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital,.
·Tiercelin, A. & Garnier, M. (2015). Libérez le Batman en vous. Le cosplay et la consommation de genreActes des 14èmes Journées Normandes sur la Recherche en Consomma.
·Garnier, M., Poncin, I. & Unal-Deligny, M. (2015). Le catalogue enrichi : adoption, valeur et expérience pour le consommateur.Actes du Congrès de l'Association Française de Marketing (AFM), .
·Ruvio, A., Mendel, N. & Gentina, E. (2015). With Whom Do People Share? The Effects of Upward and Downward Social Comparisons on Willingness to Share Possessions. Advances in Consumer Research.
·Gentina, E., Shrum, L. & Lowrey, T. (2015). A Social Network Analysis of Adolescent Social Standing, Sharing and Acquisition Materialism, and Happiness. Advances in Consumer Research.
·Amatulli, C., De Angelis, M., M. Peluso, A., Soscia, I. & Bagozzi, R. (2015). Consumers' Pro-Environmental Behaviors: The Role of Framing and Emotions. 2015 Association for Consumer Research conference.
·Lecoeuvre, L. & Turner, R. (2014). Project marketing by three organizations: marketing by, for and of the project. PMI Research and Education Conference 2014, Portland OR.

 

  • RESEARCH REPORTS: 

·2015: Ben Mimoun, M.. « Evaluation des applications du projet NSE5.0 » Projet New Shopping exprerience 5.0., submitted to PICOM, Oxylan, Leroy-Merlin et Auchan, Ikea, Intermarché.
·2014: Ben Mimoun, M.. « Evaluation des applications du shopping du futur par les utilisateurs » Projet New Shopping exprerience 4.0., submitted to PICOM, Oxylan, Leroy-Merlin et Auchan.
​​​​​​​·2014: Félix, M..Référentiel sur la cohorte Euralens (2014-2018). Mesures d'impact du Louvre-Lens et d'Euralens sur la transformation économique, écologique, sociale et culturelle du territoire., submitted to Direction de l'économie durable, de la prospective et de l'évaluation - Conseil Régional NPDC.

paragraphes

La déclaration de vos publications

Contenu

Le Lille School Management Research Center- Unité de recherche ECGC  tient tout particulièrement à valoriser et encourager les activités de recherche de ses membres. Pour se faire, l'unité de recherche a décidé d'accorder à chaque membre du laboratoire une enveloppe budgétaire individuelle nominative. Ces enveloppes seront alors créditées d'une somme spécifique pour chaque déclaration d'une publication de recherche.

  • Publication CNRS 1 : 2.000€
  • Publication CNRS 2 : 1.500€
  • Publication CNRS 3 : 1.000€
  • Publication CNRS 4 : 500 €
  • Autre format : sur décision du Conseil de laboratoire

Ces enveloppes nominatives peuvent alors être utilisées, à la discrétion du chercheur, pour financer toutes activités de recherche (Déplacements - traductions - Accès à des logiciels spécifiques...)